Блог на дърводелеца

Наскоро бях приятно изненадан на науча, че двама професионални фотографи се занимават с дърводелство. Мой приятел също фотограф, а още и програмист, и той се занимава с дърводелство. Бях също доста изненадан да науча, че един от управителите на една от най-мощните групировки в България също е хоби дърводелец.  Тогава си дадох сметка, че липсва място в българското онлайн пространство, посветено на дърводелството, където професионални и хоби дърводелци да споделят информация, знания, опит, проекти и въобще да говорят за нещата, които са близки до любимото им занимание.

Рендето – вечният символ на дърводелството

В България дърводелството не е така широко застъпено както в други страни. Например в САЩ има няколко милиона професионални и хоби дърводелци. Информацията за обучение у нас е нищожно малка и липсва достъп до много от необходимите на дърводелеца инструменти. Тези пък, които ги има, са на значително по-високи цени от цените на Запад. Липсват достатъчно споделени дърводелски материали и идеи за вдъхновение. С други думи, липсва българско дърводелско онлайн общество, ако и да има професионални камари. В тях като че ли фокусът е върху дърводелската индустрия и правенето на пари, а не е любовта към занаята.

Затова реших, че е време да се появи блог за българския дърводелец, за онзи, който е такъв от любов към занаята, от страстта, която всеки мъж има към инструментите и към това да твори с ръцете си. Място,  където българските дърводелци да могат да си подават ръка и където да могат да научат нови неща и да се сблъскат с предизвикателства, които да им помогнат да се усъвършенстват. Накратко, надяваме се този блог да стане катализатор за създаването на малка, но сериозна общност на българския ентусиаст дърводелец.

Нещо повече, виждайки, че все повече жени се захващат да извършват домашни дърводелски проекти, надявам се, че и дамите, които не се страхуват да запретнат ръкави и да се въоръжат с идеи и инструменти, ще намерят вдъхновение, информация и техники за своите проекти на страниците на този блог.

Авторите на този блог не са нови в българската блогосфера, но са същите, които са създали и вече повече от три години поддържат популярния блог на Craftsman, посветен на строителството на дървени къщи и на красотата в дома. Ще се постараем да поддържаме и този блог в същия дух на превъзходност, информативност, коректност и ползотворност.

Categories: Дърводелски планове, Дърводелство | 67 коментара

Навигация в публикациите

67 thoughts on “Блог на дърводелеца

  1. Atanasova

    Супер сте! Сега и дърводелство! Обичам дървото и като живо, и като материал и на готови изделия. Аз едва ли ще запретна ръкави, но ако е до идеите, главата ми може да роди какво ли не😉 Ще препоръчам блога на съпруга си, който гарантирано много ще ви се зарадва. Поздравления на екипа! Обещавам честичко да ви посещаваме!

    • Да, дърводелството винаги е било фундамента на който сме изградили уменията си точно то стои и зад подхода ни в блога за дървените къщи и красивия дом. Сега остана само да пуснем и блога за селския живот и земеделието.

  2. krasimira

    shte sledia i tozi vash blog s interes.ako edin den reshite che mojete da otdelite vreme za liubitelski kursove po darvodelstvo za,,otchaiani saprugi,, shte bada edna ot parvite zapisani.jelaia vi uspeh i prodaljavaite vse taka da vnasiate krasotata v domovete ni.blagodaria vi !!!!

    • Георги Георгиев

      Здравей Красимира,
      казвам се Георги. От малък обичам да се занимавам с дялкане на дърво, правех си фигурки, конструкции и др. Много ми харес сайта Ви и считам, че наистина „лудите“ като нас по дялкането на дърво трябва да имат място, където да общуват. Като четох коментара за стария тезгях, все едно аз го бях писал – дядо ми имаше такъв, намираше се също под сайватна пред плевнята – при нас обаче не му казвахме под сайванта, а под посльона…. Дядо ми майстореше части за каруци, гребла и вили за сено, както и всякакви видове дръжки, както им викаше :дръжальета“ :-)) С братовчедите ми там си направихме щанга за да тренираме пубертетските си мускули – от един доста дебел окастрен буков труп си отрязахме дебели филии, после ги пробихме и забихме лескова пръчка. Голямо трениране падаше….Но това беше само през ваканциите, докато бях ученик и дядо и баба бяха още живи. После през годините в София живота така се стече, че работата ми е доста далече от дърводелството, пък и в апартамента е абсолютно неудобно да се работи – балкона ми е южен и не може да се работи на него – зимата е студено, а лятото не се стои от жега.
      Въпреки това, явно желанието ми да дялкам, пиля и режа надделя и от година започнах да се занимавам с майсторене на дървени флейти, всякакви варианти, както и блокфлейти. За сега работя в апартамента, но с жена ми хич не се разбираме, когато трябва да режа и да шкуркам…. всичко било ставало в прашоляк…как да й обясня, че дървените стърготини не са мръсни…:-)). Стигнах до идеята, че трябва да си изнеса хобито в някоя удобна за мен работилничка. В тази връзка реших да Ви пиша, пък Вие или някой който чете блога може да ми бъде полезен. Един вариант е да наема малко помещение, в което да си изнеса нещата и да работя. По добър вариант ми се стува обаче – срещу скромен наем, да се настаня при някой колега дърводелец, в случай, че има достатъчно място и за мен. Ще ми трябва едно ъгълче, където да си сложа едно бюро и стол. В бюрото ще събера инструментите си, в ъгъла ще държа заготовките, а на стената пред мен мога да си окачам готовите флейти. Живея в кв. Люлин и ще ми бъде удобно, ако работилничката е наблизо – може и в околностите – Филиповци, Божурище, Обеля, Модерно предградие, Надежда, Западен парк, пък може и Красна поляна. Ако някой може да ми предложи нещо подходящо, може да се свърже с мен – моб. 0888379808, e-mail: ggueorguiev@abv.bg
      Поздрави на всички „колеги“ !

  3. Емил Кавалджиев

    ЧЕСТИТА КОЛЕДА
    Поздрави на екипа и колегите,
    Успех на блога да популяризира и повиши реномето на дърводелския занаят в България.
    Вече 20 години практикувам тази професия. Изминах пътеки, пътища и магистпали, които ми показаха един необятен „ДЪРВОДЕЛСКИ СВЯТ“. Богат на материали, форми, конструкции и техники.
    Заглавието на блога е много точно и вярно. „СВЯТ“ в който винаги ще научиш нещо ново или ще реализираш фаназия.
    Още веднъж успех и много фенове.

  4. Mgr. Rumjana Kratochvilova, MBA

    Добър ден, извинявам се че пиша на латиница*. Искам само да споделя, че наистина в България не се отделя достатъчно внимание на занаятите, което е голяма грешка. Така се занемарява Българската традиция, а много талантливи хора, които биха могли да правят хубави неща живеят без работа и са нещастни. От друга гледна точна приемствеността и старите технологии се унищожават, а с тях и нашето културно наследство.

    Друго важно нещо е че също не се отделя достатъчно внимание на новите технологии. Дърводелството например не се учи в нито едно висше училище в България. Дори и днес някъде около 30-40% от изделията се правят от дърво, или материали на база дърво, което изобщо не е малка част, да не говорим за естетическия и художествения характер на нещата от гледище на изкуството.

    Сигурно се досещате, че след като пиша на латиница пиша някъде от чужбина. В момента съм студентка в Прага и уча дърводелско инженерство, започнах сесия и исках да видя какво има на нашите уеб страници. Установих, че почти нищо и че дърводелство се учи само в средните училища.

    Искам да кажа само, че този блог е много хубав и ще се радвам много да прочета на него повече неща за нашата традиция в дърводелството, за повече излязли книги, за описания както на инструменти от древното занаятчийство и традиции, но и съвременните възможности. Въпреки, че в моето следване са застъпени дървообработващи машини за големи предприятия, лично аз виждам и възможности за малки и средни работилници в които виждам и икономическо бъдеще.

    За сега мили читатели завършвам своя коментар, всички които искат да ме попитат нещо, или нещо да споделят ще отговоря и ще ми бъде приятно. С поздрави Mgr.Rumyana Kratochvilova,MBA

    _____
    * съобщението беше транслитерирано на кирилица

  5. Ivan

    Завършил съм дърводелски техникум и да ви кажа с ръка на сърцето там ни подготвяха за масови продукции.Не си спомням урок от учебника ,който да е засегнал подробно ръчните дърводелски инструменти естествено като изключим задължителното запознаване на ученика с тях.Според мен в БГ е време дърводелството да се раздели на два типа Индустриален (най-често срещан в средните училища) и да го наречем Майсторски (който може да се отнесе към занаятчийството)
    Дерзайте ,ще следя блога ви!

    • Занаятчийското обучение следва да се върши от майстори на принципа на чиракуването. Училищния формат не е годен за реално обучение, защото модела му е изключително изкривен и откъснат от реалността.

      В днешно време обаче имаме друг феномен, огромно количество достъпна и често безплатна информация онлайн за всякакви занаяти, и сериозен дефицит на реални майстори в България, които да са в състояние и да са мотивирани да обучават чираци. Това накланя везните към самообучението, което ако човек е наистина сериозен ще му свърши по-добра работа от всеки университет или специализирано училище.

      Нямам отношение към индустриалното дърводелство, защото то не представлява интерес за мен. Аз съм разбрал, че където големите обеми и големите пари движат и мотивират нещата – истинското майсторство и истинското качество се губят неминуемо.

  6. дърводелството нее работа за всеки , дървото се работи преди всичко с любов. навремето като бях малък и когато баща ми ме взимаше по работа до някои негов колега в неговата работилница,и когато заговорваха за работата ,аз ги слушах с отворена уста, въпреки че нищо не разбирах от това което говорат. жалкое ,и ми е мъчно че вече почти няма майстори от това поколение ,а още по мъчното е че и почти няма млади хора които да възприемат тази работа с любов., много ще е интересно да се организира нещо като семинар точно за такива хора , който го имат от вътре ,и да не се допускат разни представители на лъскави фирми които незнаят за какво става въпрос. хората който ще присъстват на това събиране найстина ще знаят защо са там и какво говорат.

    • Най-малкото трябва да се насърчи формирането на такива хора. Не може да се очаква, че всички ще знаят за какво става въпрос. Аз лично мечтая за дърводелски сбирки за споделяне на опит. В момента не ни достига физическа сила да си довършим базата в която ако я довършим ще има места за спане и хора ще могат да идват и да прекарват време посветено на занаята.

  7. напавете одделен аздел където да може да качваме снимки на изделия (проекти) в процес на работа ,до завършеният му вид , аз имам няколко проекта които съм снимал в поцес на рабнота.

    • Тъй като блога ползва платформата на WordPress при това с техен хостинг, ние нямаме техническата възможност да дадем на потребителите да качват снимки в блога. Но всеки читател може да качи снимки в множеството сайтове за безплатно качване на снимки и да пуска линкове в коментарите. Който не е наясно с такива сайтове може да пробва с http://www.pinterest.com

  8. Стоянова

    Здравейте,казвам се Боряна.На няколко пъти ми се налага да си реставрирам масивните мебели,но само със шкурка се мъча.Може ли да ми кажете какви инструменти да си закупя,най важните и ако маже автоматизирани.Иначе много ми се отдава и ми харесва .Благодаря

  9. Ако целта е да изшлайфате старата боя или лак от старите мебели и да изгладите нараняванията, то в такъв случай ще ви трябва вибрационен шлайф. Най-доброто, което можете да вземете е някой от моделите на Festool, но те са професионален клас и като такива са по-скъпи. Ако ми кажете какъв ви е бюджета за машини ще поразгледам какво мога да ви препоръчам в рамките на този бюджет.

    • Стоянова

      Благодаря ви много,няма значение цената ще си спестя и ще си го купя.Интересуват ме също най важните инструменти за дърворезба.Страхотни сте.

      • здравейте Боряна , най- важните инструменти за дърворезба естествено са длетата🙂 но хувавите професионални длета са си доста скъпички . Едно хубаво длето варира от порядъка на 25-30 лв.(имам предвид френско ,немско или английско) а за различните жанрове дърворезба , трябват значителен брой длета .
        един минимален брой длета е между 20 й 25 длета . има и български на няколко майстора който са по евтини. а относно реставрацията на мебелите пак опираме до колко човек изкарва пари от тази си дейност и това опира и неминуемо е показателно каква машина ще си закупи като качество и натоварване количестворабота. но по думите и въпросите който зададохте ви предлагам на този етап да си земете нещо по евтино като машина .

      • За български длета ето тука има хора, които правят и предлагат такива и цените им ми се струват приемливи:
        http://www.dleta.net/contacts_bg.htm

        В Лидл бяха пуснали един добър комплект за около 30 лв, който за тази цена си струва от всякъде. В Лидл също пускат виброшлайфове на добри цени и приемливо качество. За нещо по качествено вижте неща на Макита или Бош (синя серия). И както споменах по-преди най-доброто, което съм срещал е на Festool, но там цената е от порядъка на 700 лв, докато в Лидл е окло 45 лв. Макита и Бош са по средата.

  10. въпрос към craftsman да ли събираш старите немски рендета от преди войната?

    • Принципно не събирам рендета с колекционерска цел, а с практическа цел. Поради тази причина не гледам колекционерските качества и произхода на едно ренде а неговите практически качества. Повечето ми рендета са английски понеже в английския eBay има голям избор на рендета и доставките от Англия са по-улеснени. Отделно съм бил повече под влияние на английско-американската дърводелска традиция отколкото под това на немско-австрийската школа, което оказва влияние и на избора на типа инструменти и техники на работа. Едно от най-старите ми рендета е австийско от 1887-а някъде, но него го получих като бонус, като купих един стар тезгях от едно софийско село.

      • имам предвид старите профилни рендета които обикновенно тук се намират целите изядени от мушици на дупки.

  11. Ами от тукашни битаци имам някой такива, някои може да са малко проядени. Но от Англия взех много бройки профилни рендета в много добро състояние и без дървояди.

  12. Тази серия я знам ,колко пари ти излезнаха ако нее тайна. и друго ми е интересно ,кому е нужно ,да се бута на ръка при наличието на изобилие от фрезери за обер фреза?

    • Ами мисля, че бяха около 150 паунда, при условие, че едно такова ново е над 200 паунда. А в целия пакет имаше 60 рендета, някои от които доста сложни и скъпи модели.

      Що се отнася до това защо някои хора избират ръчните инструменти пред машините, то бих цитирал един от тях, който беше казал горе долу следното:

      „При машините неизбежно имаш шум, прах и опасност от инциденти, при ръчната работа нито едно от тях не присъства“.

      Аз като пусна фрезата винаги съм под напрежение да не ритне материала или да не отчупи нещо или да трепне и да се вдлъбне. Просто работата с такива обороти е много стресираща. От друга страна работата с ръчни инструменти е много тиха, спокойна, релаксираща и удовлетворяваща. Човек може да се наслаждава напълно на процеса, а не да работи в постоянния стрес който високооборотните машини създават.

  13. да напълно съм съгласен ако си работиме само и единствено за хоби обаче къде отиваме ако бутаме всичко на ръка ,със сроковете и печалбата ,а колкото и удоволствие да е нашата работа ,все пак трябва да гледаме и за хляба.

    • а и друго да добавя днеска ми се обади един уж потенциялен клиент и искаше да му направя 2бр. чамови таблени врати ,за по 220 лв. и ако ги бутам на ръка накрая ще трябва да му давам аз пари.

      • Ето сайта на един човек от Англия, който си прави работни тезгяси само с ръчни инструменти и традиционни методи. Очевидно човека не прави това за хоби, а професионално и печели много добре:

        http://www.rm-workbenches.co.uk/

        В Америка има страшно много хора, които продават дърводелски продукти изработени само с ръчни инструменти и те далеч не са от бедните дърводелци. Всъщност най-бедните дърводелци по света са именно тези, които ползват само машини. Няма беден дърводелец на Запад който да работи ексклузивно с ръчни инструменти. Това се вижда и по инструментите, които използват – висококачествени много скъпи рендета и ръчни инструменти. Като например ренде за $2000 и прочие. Реално те са много по-скъпи от машините.

        Разбира се за тази цел е нужно да има зрял пазар, който да поеме този вид продукти. Но отново това показва, че проблема не е в техниката за работа с ръчни инструменти а в състоянието на пазара.

  14. милен

    именно за това става въпрос , тука в българия още несме дорасли до тезиси методи на работа .твърде бедна държава сме за да предлагаме такъв вид продукти.

    • Само, че в момента благодарение на Интернет пазара става глобален и това позволява човек да развива неща, които не са актуални на местния пазар.

  15. милен

    ти правиш ли неща за на вънка ? какви и къде ли пласираш ? по ebay ли ?

    • В момента не правя, но планирам. Освен eBay има и http://www.etsy.com където е предимно за занаятчийски, ръчно изработени продукти. Има българи, които продават там и печелят хиляди месечно.

  16. това би ми помогнало доста , мерси за инфото аз в момента правя една ракла с дърворезба и мисля да я пласирам някъде на вънка. защото тука в бг . няма пазар за такава стока.

  17. колега абе да те питам при тебе как е имаш ли работа , чисто информационно питам , защото май положението нее много цветущо.

    • Положението като цяло не е цветущо никъде и като гледам тенденциите в нашата част на света нещата ще стават все по-зле. Затова трябва да се мислят алтернативни неща. С други думи трябва да сменим изцяло досегашното си мислене, защото сегашното състояние на нещата се движи със сигурна крачка към небитието.

      • колега бих искал да видя някои твои пройзведения ,бих показал и мой неща ,интерестно ще ми е да направим размяна на опит.

  18. Нямам много неща снимани, но каквото съм снимал и качвал в Интернет ще ти пусна да погледнеш:

    http://krasivdom.com/2013/12/31/%d0%b5%d0%b4%d0%b8%d0%bd-%d0%b1%d1%8a%d0%bb%d0%b3%d0%b0%d1%80%d1%81%d0%ba%d0%b8-%d0%ba%d0%be%d0%ba%d0%be%d1%88%d0%b0%d1%80%d0%bd%d0%b8%d0%ba-%d0%b2-%d0%b1%d0%b0%d0%bb%d0%ba%d0%b0%d0%bd%d0%b0/

    http://krasivdom.com/2010/02/21/%d0%b4%d0%b5%d1%82%d1%81%d0%ba%d0%b0-%d0%ba%d1%8a%d1%89%d0%b8%d1%87%d0%ba%d0%b0-%d0%be%d1%82-%d0%ba%d1%80%d0%b0%d1%84%d1%82%d1%81%d0%bc%d0%b0%d0%bd/

    http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=484318

    В момента разработвам някакви качествено нови неща, които обаче излизат извън сферата само на дърводелството.

    • интересни неща ето и наши работи.-https://www.facebook.com/pages/Veneer-Design-old-village-workshop/187812124602975?ref=br_rs

      • Видях, че тук разисквате ръчните инструменти и работата на ръка и искам да ви поздравя с този клип (ако все още не сте го гледали) https://www.youtube.com/watch?v=paCyA9ypEOE&list=UUcaVClI50rGZmbYMhoSSDGA.

      • На John Neeman съм изгледал всички видеа, както и им следя развитието, защото ми е интересно. Всъщност двамата основатели се разделят и ковача, който е истинския John Neeman (Ян Ниманс) си прави своя фирма Autine (www.autinetools.com/) и също има интересни видеа. А дърводелеца Якоб – си намира други ковачи с които да работи и запазва правата върху марката John Neeman.

  19. Най-интересно е, че са латвийци и би трябвало и те като нас да са живи дяволи, но са се ориентирали чудесно, правят продукт на световно ниво и имит самочувствието да си поискат цена, която съответства на качеството. С други думи, както казват американците – маслото винаги изплува най-отгоре🙂. Тези тук също са ми големи любимци: https://www.youtube.com/user/doucetteandwolfe/videos

    • Да, латвийци са, но са си променили мисленето, и това дава видим плод. Същата промяна трябва и ние да направим, ако искаме да се издигнем над дяволиите и мизерията. Всъщност може да се каже, че аз се движа в посока на развитие подобна на тяхната, само че не точно в този тип продукти, които те предлагат, но като цяло мисленето и концепцията ми са същите.

  20. Да абсолютно споделям концепцията на мислене , и по повот ви споделям този клип да кажете мнение .http://www.youtube.com/watch?v=Kg8QWVgtUzc

  21. здравеите колеги ,искам да попитам някой дали е ползвал продуктите на gubra , и дали има някви подобни неща за финиш , искам за в бъдеще да избегна пръскането.

    • Здравей Милене,

      Поздрави за фотосесията за конкурса на Киров. Получили са се много добре снимките.

      Продуктите на Губра съм ги ползвал и ги ползвам и в момента. Най-вече цветните им вакси и чистия пчелен восък. Разочароващото обаче е че цветните вакси са на петролна основа и тях спирам да ги ползвам, като свърша няколкото кутии, които имам. Но чистия им пчелен восък е чудесен и ти го препоръчвам горещо. Най-добре се обади във вносителя и си поискай цена като за дърводелец/производител, а не ги купувай от Бриколаж и други производители, защото цената излиза дебело.

  22. Здравей . Радвам се че са ти хареса ли снимките. Постарахме се да станат интересни ,значи относно за за ваксите ползвам ги от доста скоро , не съм работил до сега с тях купих ги от вносителя на раковска , човекът ни обясни на дълго и на широко , каза че са екологични продукти , от теб разбирам че има петроли в тях. Странното обаче е че още немога да им свикна на финиша , нямат нищо общо с лаковете които пръскаме и незнам как ще бъдат приети от клиентите.

    • Ами то на етикетите им пише, че съдържат петролни продукти. Също така ваксата ако не е изрично написана че е от пчелен восък, значи е петролен дериват.

      Що се отнася до лаковете аз съм голям противник. Първо те разрушават докосването до дървото. Когато пипнеш мебел пръскан с полиуретани и други подобни, ти не докосваш дървото, а пластмасовия финишен слой. И каква полза, че мебела е от дърво, като пипаш пластмаса, която освен всичко, те трови и през кожата при всяко докосване, освен че отделя отровни газове в интериорния въздух.

      Обясни това на клиентите. Ползвай чист пчелен восък и натурални ленени и орехови масла. Аз в момента разработвам серия натурални оцветители и финиши за дърво. Преди години мислех да внасям, но вече стигнах до ниво да си правя всичко сам и ще искам да пусна линия натурални финиши на българския пазар, защото отвсякъде са ни залели с химии и отрови.

  23. колега айде честито за първото място🙂 заслужи си го .

  24. Мерси . Кога ще направиме един занаятчийски тийм билдинг?🙂

  25. Предполагам най-рано когато се затопли времето.

  26. колега , дай няква идея за финиш на маса , като изключиме пръскане на лакове.

  27. Аз бих я минал с цветно масло.

  28. то тиковото е май най – добрия вариянт.

  29. Тиковото доколкото знам е химийка някаква, често пъти е обикновено „минерално“ масло, което ще рече нефтен дериват. Ето малко повече инфо на английски:

    „Teak oil“ is just oil that’s being marketed for use on teak. According to Flexner’s Understanding Wood Finishing, „teak oil,“ may be straight mineral oil, or a mix of mineral oil and wax, or a mixture of linseed oil and varnish, none of which have properties that make them especially suited to use on teak. In other words, it’s strictly a marketing term.

    Ако искаш нещо натурално направи си сам нещо като стопиш малко пчелен восък от пазара в орехово масло (от супермаркета) например. Ако ти трябва и цвят добави му железен оксид на прах в цвят и количество каквото ти трябва.

  30. тоя вариянт устойчив ли е за плота , щото то тва ми е най големия проблем плота.

    • Не съм сигурен какво точно имаш предвид под „устойчив“. Ако имаш предвид да стане твърд финиш като от полиуретанов лак – няма да стане. Полиуретана прави филм върху дървото и реално дървото е остава запечатано отдолу. При обработката с масла – маслото прониква в порите и не образува филм. Маслото ще защитава от вода, но няма да предпазва от надраскване. Ако искаш да получиш по-твърд финиш, който е и натурален използвай шелак. На няколко слоя той прави доста добър защитен слой без химии и отрови.

  31. ок мерси , ще мисля върху нещата.

    • Компромисен вариант е TOP OIL на OSMO. Прави здраво покритие и се предполага да е по-малко отровно от полиуретана.

  32. Да мислих и върху този вариянт , но е малко скъпо на osmo.

  33. Здрасти колега. как са нещата? имали няква промяна 5 месеца по късно след конкурса.? имали някъв интерес ? нещо случвали се по така, знаеш какво имам предвид. Питам тебе защото си 1-ви 🙂 поздрави.

  34. Здравей,

    Не знам за какъв интерес говориш. При мен нещата си вървят по старому. Движа едни ремонти и скоро се надявам да покажа някои интересни неща в блога.

  35. тони

    незнам дали е актуален още форума ,но бих се радвал да прочета или науча повече за дървопластиката и видовете дървесина подходащи за това.

    • Аз лично не съм се занимавал с дървопластика и не бих могъл да бъда полезен с информация по този въпрос. Ние се занимаваме с дърводелство по-скоро с практична насоченост отколкото с декоративна.

Вашият коментар

Create a free website or blog at WordPress.com.

